Lättläst svenska

Detta är Ovanåkers kommuns webbplats.

Du trycker på orden i undermenyn om du vill

läsa mer om kommunen.

Ovanåkers kommun har hand om

barnomsorg, skolor och vård till de äldre.

Kommunen sköter gator och parker.

Vi ser också till att det finns dricksvatten i

din vattenkran.


Ovanåkers kommun har 1 100 anställda.

Här bor nästan 12 000 personer.


Tyck till om oss


Vi vill veta vad du tycker om våra lättlästa sidor. Vad är bra och vad är dåligt?

Du kan skicka e-post till oss: kommunikation@ovanaker.se

Senast uppdaterad