Utskrift från www.ovanaker.se
Trygghetslarm
Du som vill bo kvar i ditt hem har möjlighet att ansöka om trygghetslarm som ger dig möjligheten att snabbt komma i kontakt med vår omvårdnadspersonal dygnet runt. På så sätt kan du bo kvar i ditt hem i någorlunda trygghet.
Trygghetslarm är avsedd för att användas vid oförutsedda händelser. Den ersätter inte SOS 112.
För att få trygghetslarm behövs ett biståndsbeslut. Trygghetslarmet är avgiftsbelagd.
Information om trygghetslarm Pdf, 1.2 MB, öppnas i nytt fönster.
Information om trygghetslarm (Arabiska) Pdf, 141.8 kB, öppnas i nytt fönster.
Information om trygghetslarm (Tigrinja) Pdf, 146.2 kB, öppnas i nytt fönster.
Ansökan om bistånd enligt socialtjänstlagen Pdf, 192.8 kB, öppnas i nytt fönster.
Tyck till och lämna dina synpunkter
Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun vill utvecklas och bli ännu bättre på att ge ett gott bemötande och en service av hög kvalitet. Därför vill vi gärna ha synpunkter på våra verksamheter, allt för att bli bättre. Alla synpunkter ger oss tillfälle att förbättra vår verksamhet, därför tar vi alla synpunkter och klagomål på allvar.
Kontakt
Larmsamordnare
Carina Wahlén
Tfn 0271-571 45
E-post carina.wahlen@ovanaker.se
Biståndshandläggarna
Tfn 0271-570 00 vx
Telefontid:
Måndag, Onsdag, Fredag kl. 08:30–09:30 (stängt fredag 20 sept 2024).
Onsdag kl.15:00-16:00.
E-post: bistandsenheten@ovanaker.se
OBS: Använd ej ovanstående e-post för att skicka känsliga eller integritetskänsliga uppgifter.
Så behandlas dina personuppgifter
Biståndsenheten behandlar dina personuppgifter för att svara på frågor och handlägga ditt ärende. Den rättsliga grunden för behandlingen av personuppgifter är som ett led i nämndens myndighetsutövning, allmänt intresse eller på grund av en rättslig förpliktelse.
Mer information om dina rättigheter, hur vi behandlar dina personuppgifter och Dataskyddsförordningen finns på www.ovanaker.se/personuppgifter