Kontakt
Två personer skakar hand över ett skrivbord.

Upphandling och inköp

När kommunen behöver köpa något sker det normalt genom en upphandling. Vid en upphandling kan leverantörer lämna anbud och kommunen väljer varor och tjänster som uppfyller kommunens krav till bästa möjliga pris. Kommunen sparar både tid och pengar genom att köpa rätt kvalitet till rätt pris. Det ger också många leverantörer chansen att erbjuda sina varor och tjänster. Det här regleras i lagen om offentlig upphandling (LOU).

Var med i våra upphandlingar!

Kommunen arbetar aktivt med att underlätta för lokala företag att delta i våra upphandlingar. I våra upphandlingar ringar vi in bästa möjliga sätt att främja miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbara affärer. Vi vill även lyfta fram krav som främjar tillväxt och utveckla innovativa upphandlingar med inriktning på lokal produktion. Här hittar du mer information om våra pågående upphandlingar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Kommunerna i Hälsingland samverkar kring upphandling och inköp - därför visas upphandlingar för samtliga hälsingekommuner (Bollnäs, Hudiksvall, Ljusdal, Nordanstig, Ovanåker och Söderhamn).

Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta vår inköpssamordnare, eller delta i våra utbildningar med inriktning på upphandling. Du kan också hitta mer information om offentliga upphandlingar på upphandlingsmyndighetens hemsida.

Kontakt

Inköpssamordnare

Andreas Wall
Tfn: 0271-570 93
E-post: andreas.wall@ovanaker.se

Senast uppdaterad